Mr Tourette och jag

Han dunkade huvudet i väggen och grävde ned sig i en åker. Han drev lärarna till vansinne med sina vilda impulser. Men Pelle Sandstrak värjer sig mot ordet sjukdom. För honom är Tourettes syndrom det normala tillståndet.

Stor i käften och orädd

- Ibland blev jag uppfattad som packad. Som när jag svingade mig i takkronan, eller inte kunde sluta säga "hängbröst", då tyckte folk så klart att jag var störig. Det gick ofta för långt. Om jag kunde kontrollera mig berodde helt enkelt på mitt dagshumör, säger Pelle Sandstrak. -Tourette är inte bara till besvär, jag kan också ha stora fördelar av min impulsivitet. Jag är t ex rätt bra på att liva upp en tråkig fest, skrattar han.

Ett ståupp-proffs

Pelle Sandstraks föreläsning är inte lik någon annan. Han bjuder publiken på en före­ställning som pendlar mellan djupaste allvar och komik, pedagogik och teater. Pelle Sandstrak gör det hela med en scennärvaro och proffsighet som står sig väl i klass med de största inom ståupp. Pelle Sandstrak trollbinder publiken oavsett om det är elever i ett litet klassrum eller tusentals i publiken.

Publikröster och citat från utvärderingar: 

Vet inte vad som hände. Jag grät hela vägen hem och jag vet inte varför. Kanske något du sagt som jag omedvetet tänkte på eller som min kropp bara reagerade på. Tack Pelle för underbart rolig, knäpp, knasig, ledsam, lärorik, inspirerande...Listan kan bli lång!

Vi skrattade hejdlöst och suckade djupt! Bästa och mest omtumlande föreläsninsföreställningen någonsin!

Pelle bokstavligen sopar scenen ren. Här pratar vi ENERGI!

Inget bokningsbart än!
För bokning ring: 0510 236 36 eller besök vår hemsida på www.biljettplatsen.se

Telefonbokning
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Tema i fokus
Utåtagerande barn och ungdomar - orsaker och pedagogiska strategier.
Lasse Lindsjö har långvarig erfarenhet av arbete som psykolog i förskola och skola och som lärarutbildare/rektorsutbildare. Lasse talar så att ett svårt tema blir både roligt och mycket konstruktivt.

Glass eller godis? - Rasande rolig retorik för små barn!
En föreläsning med Gunlög Å Lindell för dig som vill ge barn bästa möjlighet att: våga ta plats och tala inför varandra, argumentera och lösa konflikter verbalt och utveckla en god självkänsla.

Sån è jag bara, det går inte att ändra på...
Lasse, Brandmannen, Gustavsons livsöde är en lysande manifestation av vad personlig viljekraft och medmänskligt stöd kan åstadkomma.

100% Fördomar - hur likabehandlingsarbetet blir en framgång och dessutom roligt!
Charlotta John och Pamela von Sabljar, två av Sveriges främsta genuspedagoger.Tar upp de fem diskrimineringsgrunderna från likabehandlingsplanen.