Glass eller godis? - Rasande rolig retorik för små barn!

Om förmågan att kunna uttrycka sig, att våga ha en åsikt, tala och lyssna!

RETORIK SPELAR ROLL FÖR BÅDE STOR OCH LITEN! - Lär barnen ett verktyg som hjälper dem i livet!

Gunlög Å Lindell är retorikpedagog med akademisk utbildning i konfliktbearbetning, ledarskapsutveckling och barns språkutveckling. En mycket omtyckt föreläsare med stor erfarenhet av kurser för pedagoger i förskola/skola. Utbildad skådespelare, vilket ger avtryck i en stark scenisk utstrålning.

En föreläsning för dig som vill ge barn bästa möjlighet att: våga ta plats och tala inför varandra, argumentera och lösa konflikter verbalt och utveckla en god självkänsla.

• Övningar som stärker barns uttrycksförmåga, självbild och trygghet
  • Metoder som får den blyge att våga tala och den pratiga att börja lyssna
  • Lätta praktiska och roliga förslag att använda direkt i barngruppen
  • Skratt med eftertanke utlovas

”Är jätte glad att jag gick (fast jag inte visste något om retorik) – är numer retorikförtjust!  Mycket roligt, användbart och nyttigt för livet ”.

”Spännande, medryckande och entusiasmerande! Massvis av bra tips och övningar. Äntligen något att använda direkt!”

Inget bokningsbart än!
För bokning ring: 0510 236 36 eller besök vår hemsida på www.biljettplatsen.se

Telefonbokning
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Tema i fokus
Utåtagerande barn och ungdomar - orsaker och pedagogiska strategier.
Lasse Lindsjö har långvarig erfarenhet av arbete som psykolog i förskola och skola och som lärarutbildare/rektorsutbildare. Lasse talar så att ett svårt tema blir både roligt och mycket konstruktivt.

SET i förskolan - Tränar barn för livet
Glad, ledsen, rädd, sur, blyg, osäker, busig, trotsig, arg...grrrr!Äntligen! Efterlängtad! Social Emotionell Träning i förskolan - föreläsning och bok av dess nestor Birgitta Kimber.

Sån è jag bara, det går inte att ändra på...
Lasse, Brandmannen, Gustavsons livsöde är en lysande manifestation av vad personlig viljekraft och medmänskligt stöd kan åstadkomma.

Mr Tourette och jag - från katastrof till "turn around" (föreläsning)
Han retade sin omgivning till VANSINNE! Pelle Sandstraks föreläsning är inte lik någon annan. Han bjuder publiken på en föreläsning som pendlar mellan allvar och komik, pedagogik och teater.