100 % fördomar - Hur likabehandlingsarbetet blir en framgång

Charlotta John och Pamela von Sabljar är båda genuspedagoger med mångårig erfarenhet av jämställdhetsarbete i förskolan och skolan.

Ur innehållet:

• Känslor och fördomar
  • De fem diskrimineringsgrunderna – vad innebär det och hur gör man?
  • Verktyg för likabehandling som gör skillnad

”Kanonbra föreläsare! Tack för tre inspirerande supertimmar!” ”

3 timmar – oh no – men ack vad jag bedrog mig, så intressant och tankeväckande. Tack för en bra kväll!”

Engagerande, positiva föreläsare med mycket, mycket på fötterna!”

Inget bokningsbart än!
För bokning besök vår hemsida på www.biljettplatsen.se

SKAPA ETT EGET KONTO
Skapa ett konto på biljettplatsen. Du får en överblick över dina bokningar och kan skriva ut din biljett.

Telefonbokning
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Föredrag i fokus
Entreprenörskap i skolan
Entreprenöriellt lärande handlar om att ta tillvara barns medfödda nyfikenhet, kreativitet och tro på att de kan! Från skolverkets sida, i forskningsrapporter och i skollitteratur kan vi läsa att entreprenörskap skall löpa som en röd tråd genom undervisningen. Men hur gör man då?

Hur handskas med krävande föräldrar och svåra samtal?
Hur gör man när föräldrakontakten går i baklås? Det kan handla om en förälder som är uppfodrande, ifrågasättande, stressad och som tycks lägga all sin frustration och sitt dåliga samvete i ditt knä. Den egna känslan kan ropa attack eller försvar...

Mr Tourette och jag - (föreläsningsföreställning)
Han retade sin omgivning till VANSINNE! Pelle Sandstraks föreläsning är inte lik någon annan. Han bjuder publiken på en föreläsning som pendlar mellan allvar och komik, pedagogik och teater. "...som en rockkonsert - det svänger högt och lågt, roligt och smärtsamt". Sveriges Radio P4 23/2 2011

ADHD och Aspergers syndrom - "Hjälp hur gör man" (kursdag)
FULLSATT 2 år i rad! Först till kvarn!.. Lotta Abrahamsson är föreläsare och pedagogisk handledare på skolor, behandlingshem med lång erfarenhet av att arbeta med social och emotionell utveckling vid Autismspektrumtillstånd (AST) och ADHD. Lotta beskriver flera framgångsrika metoder och verktyg