Det är väl inte mitt fel att du inte fattar?

Förstår ni varandra på jobbet? Blir det något litet missförstånd ibland? Du tror att du har sagt en sak och din kollega har uppfattat något helt annat?

Vi säger inte alltid det vi tror att vi säger. Och vi lyssnar inte alltid på rätt sätt. Den tid och energi som går åt till att lösa missförstånd som uppstått, är ofta en stor faktor till såväl ineffektivitet som otrivsel på arbetsplatsen – och hemma.

Välkommen till en galet rolig och tankeväckande eftermiddag om vad vi egentligen säger – och hur vi kan göra istället. Erik Mattsson och Maria Lundqvist visar vad vi säger med våra uttryck och beteenden och varför vi tolkar det vi ser och hör på olika sätt.

Älskade skådespelerskan Maria Lundqvist och utbildaren Erik Mattsson är experter på kropp och kommunikation!

Ur programmet:

• Ljuger kroppsspråket?
  • Vanans och rollernas makt
  • Tolkar vi varandra lika?
  • Är det bättre att ljuga?
  • Att våga släppa taget - och ta nya steg 
  • Hur blir man en mer medveten kommunikatör?
  •  

Rubrik Datum & Tid Ort & Plats Biljetter  
    "Det är väl inte mitt fel att du inte fattar?" - eftermiddagsseminarium
    Lära för Livet i Göteborg AB
    2012-04-16
    13:00 - 16:00
    Linköping
    Collegium
    Platser kvar
    695kr exkl moms
    2012-04-19
    Göteborg
    Lisebergsteatern
    Platser kvar
    695kr exkl moms
    2012-04-23
    Gävle
    Gävle Folkets Hus
    Platser kvar
    695kr exkl moms
    2012-04-24
    Falun
    Kristinehallen
    Platser kvar
    695kr exkl moms
    2012-04-25
    Stockholm
    Maximteatern
    Platser kvar
    695kr exkl moms
    För bokning besök vår hemsida på www.biljettplatsen.se

SKAPA ETT EGET KONTO
    Skapa ett konto på biljettplatsen. Du får en överblick över dina bokningar och kan skriva ut din biljett.

Telefonbokning
    Prenumerera på vårt nyhetsbrev
    Föredrag i fokus
    Arbetsglädje = Arbetskraft
    Erik Fernholm är föreläsare, lyckoexpert & akademisk coach. Detta är en positiv föreläsning som utvecklar lärare och som skapar arbetsglädje. Han är mångsidig, inspirerande och hans föreläsningar är forskningsbaserade.

Den borttappade diagnosen – barnen och ungdomarna med ADD
    Barnen med ADD är så osynliga att vi inte förstår att vi inte ser dem. Därför misslyckas de ofta genom hela skolan, säger Malene Larssen. Malene är grundskollärare som arbetar med KBT i syfte att hjälpa barn/ungdomar med npf och deras föräldrar/lärare att hitta lösningar.

Employer Branding - Hur attraherar och engagerar du framtidens medarbetare!
    Attraktiv arbetsgivare - javisst! Men hur kommer man igång på riktigt? I denna workshop får ni både inspiration, exempel och konkreta verktyg för ert arbete med att attrahera och engagera rätt medarbetare. Workshopen leds av Linus Holmgren, en av Sveriges mest uppskattade föreläsare och konsulter inom extern och intern employer branding.

Tänja gränser
    Har du inställningen att ditt liv är fullt av begränsningar? Är din attityd att sällan söka dig utanför din komfortabla zon? Ställs du ibland inför utmaningar på jobbet som bara känns besvärande? Skulle du vilja vara en som vågar lite mer - anar du att livet skulle bli rikare då?