Glass eller godis?

Rasande rolig retorik för små barn!
- Om förmågan att kunna uttrycka sig, våga ha en åsikt, tala och lyssna
Målgrupp: Pedagoger i förskola och F-6
Föreläsare Gunlög Å Lindell är retorikpedagog med akademisk utbildning i konfliktbearbetning, ledarskapsutveckling och barns språkutveckling. En mycket omtyckt föreläsare med stor erfarenhet av kurser för pedagoger i förskola/skola. Utbildad skådespelare, vilket ger avtryck i en stark scenisk utstrålning
En föreläsning för dig som vill ge barn bästa möjlighet att: våga ta plats och tala inför varandra, argumentera och lösa konflikter verbalt och utveckla en god självkänsla.
- Övningar som stärker barns uttrycksförmåga, självbild och trygghet
- Metoder som får den blyge att våga tala och den pratiga att börja lyssna
- Lätta praktiska och roliga förslag att använda direkt i barngruppen
- Skratt med eftertanke utlovas
Allt i linje med den reviderade läroplanen:
Vi tänker med hjälp av språket! Vi undersöker, upptäcker, förstår och samspelar med hjälp av språket. Språk och kommunikation lyfts också fram extra i den reviderade läroplanen, både fristående och för att kunna tillgodogöra sig matematik, naturvetenskap och teknik tex. Att lösa problem med andra, föra en dialog och kommunicera sina egna erfarenheter för att testa sina idéer och tankar är nödvändigt för att utvecklingen ska gå framåt helt enkelt! Pedagogiken är beprövad för att få alla barn delaktiga i verksamheten. Du får roliga lekar, övningar och praktiska tips med vetenskaplig underbyggnad.
Deltagares utvärderingar:
”Är jätteglad att jag gick (fast jag inte visste något om retorik) – är numer retorikförtjust! Mycket roligt, användbart och nyttigt för livet.”
”Spännande, medryckande och entusiasmerande! Massvis av bra tips och övningar. Äntligen något att använda direkt!”
” Intressant och givande. Nya tankar och bra förslag till mitt arbete. Inspirerande föreläsare.”
”En värdefull dag. Föreläsarenvar väldigt kunnig, hade gärna hört mer!”
”Här kan Du som pedagog lära dig att lära ut något som hjälper barn i LIVET.” ”+++5 i betyg! Stort tack!”.
Kompendiet ”Retorik i förskolan” finns att köpa kontant under kvällen för spec. pris 80:-
Kaffe/the smörgås ingår!