Coachande kommunikation och lärande - på hjärnans villkor

Jana Söderberg
Jana Söderberg

Äntligen! En föreläsning som konkretiserar kunskap om hjärnan till praktisk kommunikation och metodik.

Jana Söderberg har skräddarsytt en föreläsning för pedagoger om kommunikation, bemötande och lärande baserat på aktuell hjärnforskning. Ge dig själv påfyllning från en av Medalgons mest uppskattade och högst värderade talare och inspiratör!

Kommer du ihåg den där läraren som förmedlade kunskap du fortfarande minns? Vissa människor har en fantastisk förmåga att sätta spår, att motivera, entusiasmera och får oss att minnas så att kunskapen sitter kvar.  

Är detta en fråga om talang? Nej, snarare en fråga om kunskap och träning. Vardagsnära modeller, fungerande verktyg och pedagogiska knep utlovas.

På hjärnans villkor...

• Hur väcker jag nyfikenhet och engagemang?
  • Hur hämtar jag en elev där den är mentalt eller kunskapsmässigt?
  • Hur leder jag eleven mot ett mål?
  • Hur berör och påverkar jag långsiktigt - om inlärning som ger kunskap för livet och inte bara för nästa prov
  • Hur ger jag motiverande kritik utan att knäcka elevens/motpartens självkänsla
  • Hur bemöter jag elevers, föräldrars, personers olika reaktioner, attityder och kritik?

Jana Söderberg

är kommunikationstränare och coach. Många känner igen Jana från föreläsningarna (och böckerna) "Våga vara - att visa barn vägen till bättre självkänsla" och "Sluta jämföra dig med andra - våga vara dig själv!", med lyriska publikkommentarer som handlar om lust och inspiration, handfasta verktyg och insikter för livet.

Jana är aktuell i ett omfattande samarbete med Sveriges Trafikskolors Riksförbund med det övergripande temat "En förändrad lärarroll och ett coachande förhållningssätt".

Kommentarer från trafiklärare:

Ett stort lyft. Den gav nytändning! Att se nya perspektiv med nya infallsvinklar. Jana är guld!

Jana är den i särklass bästa föreläsare jag haft någonsin!

Många aha-upplevelser. Hur hjärnan fungerar vid inlärning, för våra värderingar och attityder. Bra fakta!

Jana - behöver jag säga mer :)!

Fler kommentarer

Mycket bra innehåll! Det var den vitamininjektion vi behövde! Föreläsningen uppskattades av alla. Flera har undrat ”var hittade ni henne?"
Erik Ojala, rektor

Föreläsningen gav mig påfyllning som pedagog. Äntligen och tack!
Pedagog Halmstad

Absolut den bästa föreläsning jag varit på! Peppad och inspirerad till max! Pedagog Laholm

Jag är stum. Förutom ren fakta, massvis av inspiration och peppning! Pedagog Sthlm

Gruppbiljett G5: Om ni anmäler 5 samtidigt kan ni spara 350:- + moms. Biljetten kostar 2125:- (enhetspris 425/st)

Rubrik Datum & Tid Ort & Plats Biljetter  
Medalgon Utbildning
2012-05-22
18:00 - 21:00
Malmö
Meddelas senare
Inga platser  
Medalgon Utbildning
2012-05-23
18:00 - 21:00
Göteborg
Meddelas senare
Inga platser  
För bokning besök vår hemsida på www.biljettplatsen.se

SKAPA ETT EGET KONTO
Skapa ett konto på biljettplatsen. Du får en överblick över dina bokningar och kan skriva ut din biljett.

Telefonbokning
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Föredrag i fokus
Stora Må Bra Dagen
Nu är det dags för Stora Må Bra Dagen! Anmäl dig och din arbetsgrupp till en dag fylld med inspiration för att må bra, äta gott och rätt, god sömn och motivera dig till att nå dina mål. Glada skratt utlovas under dagen. Passa på att må bra, helt enkelt!

Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra?
Missa inte Nils Simonson! Seriöst budskap - med humoristisk knorr. En mycket efterfrågad föreläsare! Sköt om din hjärna! 180 minuter med doktorn som får dig att Skratta, Lära och MÅ BRA! Tänk dig att du lyckas, intala dig att du är glad, bestäm dig för att livet är gott – och hjärnan går på det!

"Cirkus på jobbet?" förmiddagsseminarium i manegen
Välkommen till ett spännande seminarium i cirkustältet -en upplevelse utöver det vanliga. Robert Bronett, Maria Lundqvist och Jörgen Oom/Olof Röhlander föreläser om att skapa magi, vinnande lag och om att ha kul på jobbet och våga mer. Ta med hela arbetsgruppen och stärk samspelet på arbetsplatsen!

Hur handskas med krävande föräldrar och svåra samtal?
Hur gör man när föräldrakontakten går i baklås? Det kan handla om en förälder som är uppfodrande, ifrågasättande, stressad och som tycks lägga all sin frustration och sitt dåliga samvete i ditt knä. Den egna känslan kan ropa attack eller försvar...