Coachande kommunikation och lärande - på hjärnans villkor

Äntligen! En föreläsning som konkretiserar kunskap om hjärnan till praktisk kommunikation och metodik.
Jana Söderberg har skräddarsytt en föreläsning för pedagoger om kommunikation, bemötande och lärande baserat på aktuell hjärnforskning. Ge dig själv påfyllning från en av Medalgons mest uppskattade och högst värderade talare och inspiratör!
Kommer du ihåg den där läraren som förmedlade kunskap du fortfarande minns? Vissa människor har en fantastisk förmåga att sätta spår, att motivera, entusiasmera och får oss att minnas så att kunskapen sitter kvar.
Är detta en fråga om talang? Nej, snarare en fråga om kunskap och träning. Vardagsnära modeller, fungerande verktyg och pedagogiska knep utlovas.
På hjärnans villkor...
- Hur väcker jag nyfikenhet och engagemang?
- Hur hämtar jag en elev där den är mentalt eller kunskapsmässigt?
- Hur leder jag eleven mot ett mål?
- Hur berör och påverkar jag långsiktigt - om inlärning som ger kunskap för livet och inte bara för nästa prov
- Hur ger jag motiverande kritik utan att knäcka elevens/motpartens självkänsla
- Hur bemöter jag elevers, föräldrars, personers olika reaktioner, attityder och kritik?
Jana Söderberg
är kommunikationstränare och coach. Många känner igen Jana från föreläsningarna (och böckerna) "Våga vara - att visa barn vägen till bättre självkänsla" och "Sluta jämföra dig med andra - våga vara dig själv!", med lyriska publikkommentarer som handlar om lust och inspiration, handfasta verktyg och insikter för livet.
Jana är aktuell i ett omfattande samarbete med Sveriges Trafikskolors Riksförbund med det övergripande temat "En förändrad lärarroll och ett coachande förhållningssätt".
Kommentarer från trafiklärare:
Ett stort lyft. Den gav nytändning! Att se nya perspektiv med nya infallsvinklar. Jana är guld!
Jana är den i särklass bästa föreläsare jag haft någonsin!
Många aha-upplevelser. Hur hjärnan fungerar vid inlärning, för våra värderingar och attityder. Bra fakta!
Jana - behöver jag säga mer :)!
Fler kommentarer
Mycket bra innehåll! Det var den vitamininjektion vi behövde! Föreläsningen uppskattades av alla. Flera har undrat ”var hittade ni henne?" Erik Ojala, rektor
Föreläsningen gav mig påfyllning som pedagog. Äntligen och tack!
Pedagog Halmstad
Absolut den bästa föreläsning jag varit på! Peppad och inspirerad till max! Pedagog Laholm
Jag är stum. Förutom ren fakta, massvis av inspiration och peppning! Pedagog Sthlm
Gruppbiljett G5: Om ni anmäler 5 samtidigt kan ni spara 350:- + moms. Biljetten kostar 2125:- (enhetspris 425/st)