Kärlek och Stålull

Lisbeth Pipping är författaren bakom självbiografin "Kärlek och stålull - att växa upp med en utvecklingsstörd mamma."

Min barndom var full av slag och psykisk misshandel. Jag var alltid rädd, varje dag, varje timme, varje minut och varje sekund. Rädd för min mamma, rädd för mina klasskamrater, rädd för han som utnyttjade oss, rädd för allt. Det fanns nästan ingen trygghet att finna i min barndom.

Jo, det fanns en plats där jag kunde känna mig trygg, även om det tog tid att våga vara trygg hos mina sommarföräldrar. Deras gård var en oas. Där fann jag en trygghet under de sommarveckor jag bodde långt bort från mamma. Men det var bara de där sommarveckorna.

På ett mycket starkt och gripande sätt berättar Pipping om sin barndom och hur hon trots svårast möjliga utgångsläge lyckades skapa sig ett bra liv. Sedan 13 år tillbaka bor Pipping i Alingsås är gift och har två barn. Hon forskar på Göteborgs universitet om utvecklingsstördas föräldraskap och är en mycket uppskattad föreläsare.

Lisbeth Pipping har föreläst i ämnet vid en mängd konferenser och har även medverkat i radio, TV och tidningar.

Lisbeths bok "Kärlek och Stålull" finns att köpa på föreläsningen för 150 kr

Inget bokningsbart än!
För bokning ring: 0510 236 36 eller besök vår hemsida på www.biljettplatsen.se

Telefonbokning
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Tema i fokus
Utåtagerande barn och ungdomar - orsaker och pedagogiska strategier.
Lasse Lindsjö har långvarig erfarenhet av arbete som psykolog i förskola och skola och som lärarutbildare/rektorsutbildare. Lasse talar så att ett svårt tema blir både roligt och mycket konstruktivt.

Flickor med ADHD
Maria berättar om sina svårigheter och hur hennes ADHD påverkat umgänge och familjeliv. Föredraget blandas av sorg med en stor portion humor och en mängd pedagogiska tips.

Mr Tourette och jag - från katastrof till "turn around" (föreläsning)
Han retade sin omgivning till VANSINNE! Pelle Sandstraks föreläsning är inte lik någon annan. Han bjuder publiken på en föreläsning som pendlar mellan allvar och komik, pedagogik och teater.

Framgångsrikt ledarskap i klassen/barngruppen
Varje år lyssnar 10 000 personer till Alf Svenssons olika föreläsningar. Föreläsningar som är mycket uppskattade då de ger dig praktiska och användbara verktyg och ny inspiration.