Mr Tourette och jag

Han dunkade huvudet i väggen och grävde ned sig i en åker. Han drev lärarna till vansinne med sina vilda impulser. Men Pelle Sandstrak värjer sig mot ordet sjukdom. För honom är Tourettes syndrom det normala tillståndet.

Stor i käften och orädd

- Ibland blev jag uppfattad som packad. Som när jag svingade mig i takkronan, eller inte kunde sluta säga "hängbröst", då tyckte folk så klart att jag var störig. Det gick ofta för långt. Om jag kunde kontrollera mig berodde helt enkelt på mitt dagshumör, säger Pelle Sandstrak. -Tourette är inte bara till besvär, jag kan också ha stora fördelar av min impulsivitet. Jag är t ex rätt bra på att liva upp en tråkig fest, skrattar han.

Ett ståupp-proffs

Pelle Sandstraks föreläsning är inte lik någon annan. Han bjuder publiken på en före­ställning som pendlar mellan djupaste allvar och komik, pedagogik och teater. Pelle Sandstrak gör det hela med en scennärvaro och proffsighet som står sig väl i klass med de största inom ståupp. Pelle Sandstrak trollbinder publiken oavsett om det är elever i ett litet klassrum eller tusentals i publiken på stora kongresser i Europa, USA och Kanada.

Publikröster och citat från utvärderingar:

”Att ett seriöst ämne kan vara så fantastiskt kul och underhållande”

”Sandstrak är ett ståupp-proffs med ett viktigt budskap”

”Pelle Sandstrak är publikens nya favorit!”

”Pelle är helt klart fem plus!”

Inget bokningsbart än!
För bokning besök vår hemsida på www.biljettplatsen.se

SKAPA ETT EGET KONTO
Skapa ett konto på biljettplatsen. Du får en överblick över dina bokningar och kan skriva ut din biljett.

Telefonbokning
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Föredrag i fokus
Entreprenörskap i skolan
Entreprenöriellt lärande handlar om att ta tillvara barns medfödda nyfikenhet, kreativitet och tro på att de kan! Från skolverkets sida, i forskningsrapporter och i skollitteratur kan vi läsa att entreprenörskap skall löpa som en röd tråd genom undervisningen. Men hur gör man då?

Tänja gränser
Har du inställningen att ditt liv är fullt av begränsningar? Är din attityd att sällan söka dig utanför din komfortabla zon? Ställs du ibland inför utmaningar på jobbet som bara känns besvärande? Skulle du vilja vara en som vågar lite mer - anar du att livet skulle bli rikare då?

Leva vidare
Lasse, Brandmannen, Gustavsons livsöde är en lysande manifestation av vad personlig viljekraft och medmänskligt stöd kan åstadkomma.

Hjärnkoll på kommunikation - Konsten att vara tydlig
Tänk på hur mycket tid och möda som kan sparas - Om det blir rätt från början! Slipa ditt kommunikationsverktyg under tre utvecklande roliga timmar!Kunskapsförmedling, mentorskap, coachning, konflikthantering, föräldrasamtal, utvecklingssamtal – kommunikation är pedagogens viktigaste verktyg.