Att bemöta ADHD - Utan att själv få damp

Hur påverkar ADHD karriären, det sociala umgänget och familjelivet? Hur kan du som anhörig, vän eller chef bemöta dessa personer, utan att själv få DAMP?! Hur hjälper/bemöter man barn som man helst vill skrika åt - när de beter sig illa mot både kompisar och vuxna?? Annika och Per medverkade i filmen ”Mitt huvud är en torktumlare”, en dokumentär om ADHD, som gjordes för SVT 2008. Nu reser de landet runt och delar med sig av sina erfarenheter om livet med ADHD.

Annika Sundbaum-Melin Tvåbarnsmamma, författare och journalist. Blev utsedd till årets krönikör 2006. Skrivit tre böcker, är en envis debattör för barns rättigheter. Fick diagnosen ADHD som vuxen.

Per Fosshaug Fyrabarnsfarsa, tidigare bandyspelare på elitnivå, och golftokig. Per är känd för sitt hetsiga temperament på plan, men också som en av tidernas bästa bandyspelare. Fosshaug har fem VM-guld. Fick diagnosen ADHD som vuxen.

Publikröster:

"Jag kan inte tänka mig ett mera effektivt sätt att föra fram viktig kunskap om vuxen-ADHD. Att ni dessutom gjorde det med bitvis vass humor gjorde inte saken sämre. Jag ser fram emot att snart - få se och höra er igen." / Christopher Gillberg

"Jag hade kvar föreläsningen i huvudet långt efter att jag kom hem, hade svårt att sluta prata om den. Mycket beröm till er båda!"/ Cissi, mellanstadielärare

"En fantastisk föreläsning. Kvällen innebar aha-upplevelser och pusselbitar som föll på plats."/ Therese, journalist

Inget bokningsbart än!
För bokning ring: 0510 236 36 eller besök vår hemsida på www.biljettplatsen.se

Telefonbokning
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Tema i fokus
Flickor med ADHD
Maria berättar om sina svårigheter och hur hennes ADHD påverkat umgänge och familjeliv. Föredraget blandas av sorg med en stor portion humor och en mängd pedagogiska tips.

Mental Träning för ledare och pedagoger
Vad skulle du tycka om att ha fler ”Bra Dagar”? Välkommen till ett föredrag om mental träning på pedagogers villkor!