Målmedvetet lärarskap

Att väcka elevers motivation att "plugga" - även de skoltröttas

Praktiskt och konkret om ett lösningsinriktat arbetssätt som motiverar och inspirerar elever!

"Få fart" på skolarbetet

Pedagoger ställs ofta inför den tuffa uppgiften att "få fart på" omotiverade elevers skolarbete och prestation. Det är inte alltid så enkelt - hur mycket man än anstränger sig så tycks några elever vilja vara kvar i en slags "trötthet" utan energi för skolarbete. Skoltrötthet kan bero på så mycket - en del helt utanför vår möjlighet att påverka - som hemförhållande, mognad, annat som för stunden verkar mer lockande osv. osv. Den mest centrala uppgiften och frågan för pedagogen är ändå: Hur bär jag mig åt för att "lyfta" mina elever - även de mest svårmotiverade?

Igor Ardoris visar konkret och praktiskt hur du genom ett lösningsinriktat förhållningssätt kan väcka elevers motivation att "plugga". Han öser ur sin egen lärarerfarenhet och sin kunskap som mental tränare. Igor är känd för sina mycket fängslande, intensiva och tydliga föreläsningar - fyllda med konkreta, lösningsinriktade och verklighetsbaserade exempel.

Igor Ardoris är pedagog, och utbildad mental tränare som arbetar med många av Sveriges mest framstående idrottare och musiker, samt med ledarskapsutveckling på förskolor/skolor och i näringslivet.

Publikröster:

Är lyft som lärare och stärkt som ledare. Kommer att gå superinspirerad till jobbet imorgon!

Igor, när kan du börja jobba hos oss? Vi känner oss mycket motiverade!

Du smittar inspiration! Har fått många utgångspunkter för mitt jobb med ungdomar! Otroligt givande!

Inget bokningsbart än!
För bokning besök vår hemsida på www.biljettplatsen.se

SKAPA ETT EGET KONTO
Skapa ett konto på biljettplatsen. Du får en överblick över dina bokningar och kan skriva ut din biljett.

Telefonbokning
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Föredrag i fokus
Entreprenörskap i skolan
Entreprenöriellt lärande handlar om att ta tillvara barns medfödda nyfikenhet, kreativitet och tro på att de kan! Från skolverkets sida, i forskningsrapporter och i skollitteratur kan vi läsa att entreprenörskap skall löpa som en röd tråd genom undervisningen. Men hur gör man då?

ADHD och Aspergers syndrom - "Hjälp hur gör man" (kursdag)
FULLSATT 2 år i rad! Först till kvarn!.. Lotta Abrahamsson är föreläsare och pedagogisk handledare på skolor, behandlingshem med lång erfarenhet av att arbeta med social och emotionell utveckling vid Autismspektrumtillstånd (AST) och ADHD. Lotta beskriver flera framgångsrika metoder och verktyg

Mr Tourette och jag - fristående del 2 - Vägen framåt inifrån och ut!
Tiden är mogen för att höra (fristående) fortsättningen i Pelles fantastiska ”life story”! Alla som lyssnat på Pelle Sandstrak, har längtat efter ett ”Vad Hände Sedan” föredrag. Nu är fokus på motivation och att hjälpa. Flera direkt från livet exempel, pricksäkra associationer och unika insidertips!

ADHD/AS Hjälp hur gör man? Tänk om...
ADHD OCH ASPERGERS SYNDROM – HJÄLP HUR GÖR MAN? - Ny bok! Uppdaterad föreläsning med Lotta Abrahamsson Hur arbetar vi stödjande och framgångsrikt med barn och ungdomar som har Aspergers syndrom/ADHD? Med två egna diagnoser har Lotta en unik förmåga att förmedla ett inifrånperspektiv.