Flickor med ADHD

Vad innebär egentligen ADHD hos flickor? Hur kan man arbeta i skolan och vad säger forskningen?

På ett ärligt och uppriktigt sätt berättar Maria om sina svårigheter och hur hennes ADHD påverkat umgänge och familjeliv. Under föredraget blandas stunder av sorg med en stor portion humor och en mängd pedagogiska tips.

Om Maria

Som barn var Maria hyperaktiv, impulsiv och hade stora koncentrationssvårigheter. Hon placerade som tvååring fosterhem, som följdes av flera behandlingshem. Skolan fungerade dåligt och i tidig ålder fastnade Maria i ett allvarligt drogmissbruk.

Kampen för att få vardagens att gå ihop gjorde att Maria till slut sökte hjälp och fick genomgå en utredning om ADHD. Maria var 28 år när hon fick diagnosen. Med rätt stöd och medicin kunde Maria äntligen börja leva ett normalt liv tillsammans med sin dotter. Idag arbetar Maria som utbildningskonsulent och reser landet runt för att sprida information om flickor med ADHD.

Publikröster:

"Var och lyssnade på din föreläsning i Motala igår och du gjorde ett otroligt starkt intryck på mig och mina kollegor. Tack för alla tips, de kommer att göra vår vardag lite enklare och förhoppningsvis kommer det barnen till del."

"Maria, vill bara tacka för den underbara föreläsning du framförde. Den var både tragisk - rolig - intressant och du var helt fantastisk som föreläsare. Jag hade svårt att hålla tårarna borta många gånger under kvällen. Jag tror att du har och kommer att hjälpa många flickor i samma situation som din och tycker att det är fantastiskt det du gör."

"Tack snälla du för en suveränt bra föreläsning ikväll. Jag fick många tankeställare ikväll! Du är en mycket bra talare med en suverän förmåga att föra fram ditt budskap på ett både allvarligt och roligt sätt. Bästa betyg!!!"

Om du är anhörig eller själv har en egen diagnos erbjuder arrangören dig ett reducerat pris på detta föredrag. Uppge "anhörig biljett" om du beställer över nätet eller om du ringer in din anmälan. 

Rubrik Datum & Tid Ort & Plats Biljetter  
Flickor med ADHD
Maria Andersson
2010-03-10
18:00 - 21:00
Askersund
Meddelas senare
Inga platser  
Flickor med ADHD
Maria Andersson
2010-03-22
Boden
Meddelas senare
Platser kvar
Olika priser
Flickor med ADHD
Maria Andersson
2010-03-23
Örnsköldsvik
Folketshus Gnistan
Platser kvar
Olika priser
Flickor med ADHD
Maria Andersson
2010-03-24
Sundsvall
Meddelas senare
Inga platser  
Flickor med ADHD
Maria Andersson
2010-04-07
Alingsås
Meddelas senare
Platser kvar
Olika priser
Flickor med ADHD
Maria Andersson
2010-04-08
Västervik
marieborgskyrkan församlingssalen
Platser kvar
Olika priser
Flickor med ADHD
Maria Andersson
2010-04-20
Täby
Meddelas senare
Platser kvar
Olika priser
Flickor med ADHD
Maria Andersson
2010-04-21
Arboga
Meddelas senare
Platser kvar
Olika priser
För bokning ring: 0510 236 36 eller besök vår hemsida på www.biljettplatsen.se

Telefonbokning
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Tema i fokus
Flickor med ADHD
Maria berättar om sina svårigheter och hur hennes ADHD påverkat umgänge och familjeliv. Föredraget blandas av sorg med en stor portion humor och en mängd pedagogiska tips.

Mental Träning för ledare och pedagoger
Vad skulle du tycka om att ha fler ”Bra Dagar”? Välkommen till ett föredrag om mental träning på pedagogers villkor!