Barn/ungdomar och vuxna med ADHD

Se människan bakom diagnosen!
Vad innebär det egentligen att ha ADHD och hur ska man arbeta i skolan? Vilka metoder fungerar och vad säger forskningen?
Hur möter vi vuxna med ADHD? Kan vi med tidiga insatser förhindra misslyckanden i vuxenvärlden? Är det missbruk och kriminalitet som är slutstationen?
Denna föreläsning vänder sig till dig som möter barn/ungdomar och vuxna med ADHD
Delar ur föreläsningen
- ADHD –diagnos, prognos, orsak och behandling
- ADHD hos flickor -vad säger forskningen
- Konkreta tips på förhållningsätt och metoder
- Fallbeskrivningar
Ragnhild har mer än 20 års erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar som har ADHD. I Hässleholms kommun har hon arbetat med att höja kompetensen om ADHD hos personal inom barn och utbildningsförvaltning. Sedan i slutet av 90 talet är också Ragnhild en flitigt anlitad föreläsare.
Publikröster:
”Första gången jag inte sitter och ritar mig igenom en föreläsning! Ragnhilds lysande sätt att berätta grep tag i mig från första stund. Denna föreläsning får du inte missa!”
"Ragnhild är en fantastisk människa! Utstrålar positivitet och bra kunskap!"
"Bra föreläsning som gjorde att jag såg mitt uppdrag klarare och tydligare redan dagen därpå!"
"Ragnhild var oerhört påläst och man önskar att fler hade fått ta del av föreläsningen. Styrkan låg i den egna erfarenheten hos föreläsaren och det konkreta berättandet."
"Mycket intressant ämne framfört på ett bra sätt i väldigt positiv anda! Man gick stärkt därifrån, och tiden gick så fort!"
Ragnhild har sammanställt ett Kompendium som kan beställas i samband med bokningen. Kompendiet är en bra hjälp i vardagen, både för dig som är anhörig och för dig som arbetar
med människor som har ADHD.
Det går också utmärkt att köpa det under föreläsningen för 80 kronor.
Publikröster:
”Första gången jag inte sitter och ritar mig igenom en föreläsning! Ragnhilds lysande sätt att berätta grep tag i mig från första stund. Denna föreläsning får du inte missa!”
"Ragnhild är en fantastisk människa! Utstrålar positivitet och bra kunskap!"
"Bra föreläsning som gjorde att jag såg mitt uppdrag klarare och tydligare redan dagen därpå!"
"Ragnhild var oerhört påläst och man önskar att fler hade fått ta del av föreläsningen. Styrkan låg i den egna erfarenheten hos föreläsaren och det konkreta berättandet."
"Mycket intressant ämne framfört på ett bra sätt i väldigt positiv anda! Man gick stärkt därifrån, och tiden gick så fort!"
Ragnhild har sammanställt ett Kompendium som kan beställas i samband med bokningen. Kompendiet är en bra hjälp i vardagen, både för dig som är anhörig och för dig som arbetar
med människor som har ADHD.
Det går också utmärkt att köpa det under föreläsningen för 80 kronor.