Jobbiga samtal med "besvärliga" personer eller samtal för förändring och utveckling (kursdag)

En fristående fördjupning av föreläsningen "Jobbiga samtal" som ger dig fler strategier, fler metoder och samtalsmodeller som underlättar möten med "besvärliga" personer.
Ett av våra viktigaste instrument är möten med kunder,leverantörer,kollegor och som lärare möten med elever och föräldrar. Alla råkar ut för svåra situationer och ”jobbiga samtal”, som en ”förbannad” kund, kaxig elev, sur leverantör, en ”trångsynt” kollega eller oförstående chef.
Det kan vara beteendet hos en person – oavsett vem – som skapar problem för dig och ditt arbete. Motparten kan låta all sin irritation gå ut över dig, istället för att försöka nå samarbete och utveckling.
Kursen ger dig
- Strategier för att nå fram i ett samtal
- Från låsningar till lösningar
- Konsten att stoppa gnäll, att sätta nivån, att hyfsa till samtalet
- Hur du hanterar en besvärlig situation eller person på ett konstruktivt sätt
- Hur du gör det möjligt för alla inblandade att komma ur det med hedern i behåll.
Innehåll
- Föreläsning och workshops
- Rikligt med exempel, följt av diskussioner och konkreta förslag om möjliga alternativa vägar och strategier.
Lars J O Larsson är utbildare och föredragshållare. Arbetar som kommunikationskonsult för näringsliv och offentlig förvaltning sedan 1995
Deltagarkommentarer från kursdag en 30/11 2010
Klockrent! Mycket bra innehåll och en föreläsare med bra röst och kroppsspråk! Plus god mat och fint bemötande.
”Absolut mycket värdefull! Tiden gick för fort. Enormt rolig och lärorik!”
Mycket bra! Jag har fått med mig verktyg för hur jag kan förhålla mig till besvärliga människor. Skall genast åka hem och pröva detta på kollegor (!?) och mina gymnasieelever.
Givande, roligt blandat med allvar. En mycket kunnig kursledare. Kursen var JA! Jättebra. Jag kommer att rekommendera den för andra. Dessutom trevliga lokaler och god mat!
Unna dig en rolig, lärdomsfylld och effektiv kursdag i Sjöfartshusets vackra lokaler.
Pris: 2250:- ex moms.
OBS! Boka tidigt rabatt 250:-
För Göteborg innan 8/3 och Stockholm innan 15/3
I kursavgiften ingår lunch, "fika" fm och em. Ev. logi ordnad på egen hand. Bindande anmälan en månad före kursstart - platsen kan överlåtas.