Tre timmar i mitt huvud - hur kan en person med ADHD/AS syndrom tänka? Föreläsning

Lotta Abrahamsson arbetar som pedagogisk handledare och föreläsare. Hon har lång erfarenhet av att arbeta med elevers sociala och emotionella utveckling just vid Autismspektrumtillstånd (AST) och ADHD. Lottas bok ”Tänk om” ges ut hösten 2010, Epago/Gleerup.

Lotta har själv diagnosen ADHD och Aspergers (AS) syndrom. Hur tänkte Lotta som barn och ungdom och hur tänker hon idag? Här erbjuder föreläsaren er ett unikt tillfälle att få en insyn i både hennes upplevelser samt syn på tillvaron. En riktig djupdykning, långt utöver det vanliga, in i en annorlunda kognition. En verklighet som skiljer sig från de flestas.

”Välkommen in i mitt liv i min hjärna!”

Att ta del av det som händer inom Lotta, det som är osynligt och kan leda till handlingar vi inte förstår, ökar möjligheterna för oss att förstå och bemöta barn/ungdomar/vuxna med ADHD/AS. En mycket personlig berättelse om att leva med ADHD/AS!

Publikröster

”Mycket bra! Mycket imponerande! Mycket humor! Och bra praktiska idéer som jag tog till mig. Ökade väsentligt min förståelse och insikt av hur det är att leva med det här handikappet”

”Otroligt bra föreläsning. Kunskap och egna erfarenheter i en härlig mix. Suveränt med relevanta exempel ur det ”vanliga” livet i familjen.” ”Den bästa föreläsning jag varit på om ADHD/AS!”

Är du nyfiken på den helt nya boken Tänk om?
Lotta Abrahamssons Tänk om hittar du hos Epago.
Vill du bläddra i boken klicka här.

Inget bokningsbart än!
För bokning besök vår hemsida på www.biljettplatsen.se

SKAPA ETT EGET KONTO
Skapa ett konto på biljettplatsen. Du får en överblick över dina bokningar och kan skriva ut din biljett.

Telefonbokning
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Föredrag i fokus
Entreprenörskap i skolan
Entreprenöriellt lärande handlar om att ta tillvara barns medfödda nyfikenhet, kreativitet och tro på att de kan! Från skolverkets sida, i forskningsrapporter och i skollitteratur kan vi läsa att entreprenörskap skall löpa som en röd tråd genom undervisningen. Men hur gör man då?

Glädje, lek och musik i förskolan - full fart på samlingen!
Roliga sånger - full fart och inspiration för samlingen. NYA sånger och FÄRSKA idéer! Mixa själv eller följ ett recept! Karin Håkanson är musikpedagog med stor erfarenhet av arbete med barn. Smittande roligt och fantastiska omdömen!

Hur handskas med krävande föräldrar och svåra samtal?
Hur gör man när föräldrakontakten går i baklås? Det kan handla om en förälder som är uppfodrande, ifrågasättande, stressad och som tycks lägga all sin frustration och sitt dåliga samvete i ditt knä. Den egna känslan kan ropa attack eller försvar...

ADHD/AS Hjälp hur gör man? Tänk om...
ADHD OCH ASPERGERS SYNDROM – HJÄLP HUR GÖR MAN? - Ny bok! Uppdaterad föreläsning med Lotta Abrahamsson Hur arbetar vi stödjande och framgångsrikt med barn och ungdomar som har Aspergers syndrom/ADHD? Med två egna diagnoser har Lotta en unik förmåga att förmedla ett inifrånperspektiv.