Mr Tourette och jag - 97% katastrof eller 3% HOPP!
Pelle Sandstrak
SE PELLE I SVTs 'EN BOK, EN FÖRFATTARE',
16 MAJ KL 19.00.
Klicka här för att se programmet!
MEDIA 2012
SKAVLAN talkshow SVT, den 17/2
Go´morron Sverige SVT 21/3
Tidskriften Tara, mars
Föräldrakraft, mars
En bok, en författare SVT, 16/5
Jag är helt enkelt en handelsresande med hoppet som vara. Tre procent! Utdrag ur boken "Mr Tourette on tour".
Föreläsningsföreställning
TIO UTSÅLDA SALONGER PÅ BOULEVARDTEATERN!
PUBLIKREKORD PÅ PARKTEATERN!
Hur frisk kan man bli innan man blir sjukligt normal?
I hisnande tempo, med absurd humor och blixtsnabba associationer får vi glimtar ur ett liv från kaos och förtvivlan fram till idag då Pelle Sandstrak är så frisk som han vill vara - men nu räcker det!
Snabbkäftat och styrd av impulser, tics och tvång drev han lärare, kamrater och arbetsgivare till VANSINNE! Samtidigt som han var kung på hockeyplan och byns tjejcharmör kunde han stampa omotiverat i golvet, upprepa fula ord och högljutt kommentera sin omgivning. Varför?
Pelle Sandstrak trollbinder sin publik med en berättelse som är kryddstrak, mustig, ljuvlig, själsfylld, omvälvande och berörande in i minsta cell - obs publikord!
Brittiska Sigma Films www.sigmafilms.com
MR TOURETTE OCH JAG SOM INTERNATIONELL FILM
INSPELNINGSSTART 2013
Pelle Sandstrak är talare, författare och tidigare ofrivillig ståuppare. Han är känd för självbiografin, tillika föreläsningen "Mr Tourette och jag". Pelle föreläser, leder kurser och workshops för personal i skolor, behandlingshem, näringsliv etc. i Europa, USA och Canada.
Mr Tourette och jag - "classic" ges i...
Stockholm 17/4 och 8/5
Göteborg 3/5
Östersund 22/5
Mr Tourette och jag, 2.0! En fristående uppföljning ges i...
Stockholm 23/2, Umeå 25/4, Jönköping 26/4,
Falun 2/5, Karlstad14/5, Skövde 15/5.
BOKA PELLE SANDSTRAK!
Söker du en unik upplevelse till nästa konferens, studiedag eller kickoff kontakta lena.wittorf@medalgon.se , 08-28 66 90, 070 - 788 28 98. Pelle Sandstrak anpassar innehåll efter målgrupp och era önskemål.
Ny bok med Pelle Sandstrak kommer i vår.
Läs om Pelle Sandstraks Nya bok "Mr Tourette on tour".
Läs recension av boken "Mr Tourette on tour"
"Mr Tourette on tour" är en empatisk, associationsrik och underhållande bok som ger eftertanke och insikt. Den är inte självupptagen utan nyfiket undersökande. Han lär oss att varje människa bär på en unik berättelse. Det gäller bara att nyfiket våga lyssna." Jacob Carlander, Östgötacorren.
Signerade ex säljs under föreläsningskvällen.
.
REFERENSER
Ett penseldrag. Och ett till. Hupp! Pelle Sandstrak färglägger tillvarons alla gråskalor. Med en kavalkad av gester.Tidskriften Föräldrakraft
Pelle Sandstraks Mr.Tourette-föredrag är som en rockkonsert - det svänger högt och lågt, roligt och smärtsamt" Sveriges Radio P4
Han är en sådan härlig person med ett fantastiskt scenspråk, värme, kärlek och glädje som gav otroligt mycket skratt.Tacka honom tusenfallt! Anette Hansson, Holmbergs Talare
Vi tycker verkligen Pelle är guld :) Humorn samt hans självdistans gör det bara helt underbart att titta på. Man blir glad i själen :) Michaela Wall Expo Medica Svenska AB
Vi 260 poliser uppskattade Pelles föreläsning mycket! Det Pelle förmedlade har man som polis stor nytta av i jobbet. Hälsa och tacka Pelle! Daniel Sundell, Södertörns polismästardistrikt
Det blev en total succé! Publiken satt trollbunden och lyssnade. Vi är djupt berörda av budskapet och energin i framförandet. Eva Johansson Hovstadius, Uppsala Universitet
©medalgon 2011
PRIS
495 kr ex moms
Gruppbiljett G5: Om ni anmäler 5 samtidigt kan ni spara 350:- + moms. Biljetten kostar 2125:- (enhetspris 425/st). OBS! Gäller ej för Boulevardföreställningarna i Stockholm.
Anhörigpris: Specialpris för dig som anhörig (förälder, syskon etc) eller andra intresserade privatpersoner 300:- exkl moms (375:- inkl moms).
OBS! Teaterpris på Boulevardteatern i Stockholm 390:- inkl. moms.