Målmedvetet lärarskap

Igor Ardoris
Igor Ardoris

...väcker  elevernas motivation att ”plugga” – även de skoltröttas!

Pedagogen ställs ofta inför den ”tuffa” uppgiften att få fart på omotiverade elevers skolarbete och prestation. Det är inte alltid så enkelt – hur mycket man än anstränger sig tycks en del elever vilja vara kvar i trötthet utan energi för skolarbete.
Skoltrötthet kan bero på mycket – en del utanför vår möjlighet att påverka. Den mest centrala frågan för pedagogen blir ändå: Hur bär jag mig år för att ”lyfta” mina elever – även de mest omotiverade?

Igor Ardoris är pedagog och mental tränare, som arbetar medmånga av Sveriges främsta idrottare och musiker, samt med edarskapsutveckling i förskolor/skolor och näringsliv. Aktuell med boken Målmedvetet lärarskap hos Epago.
Igor visar konkret och praktiskt hur du med ett lösningsinriktat förhållningssätt kan väcka elevers motivation att ”plugga”.
Han öser ur sin lärarerfarenhet och sin kunskap som mental tränare. Låt dig smittas av Igors energi och entusiasm.
Du är viktig – Du kan göra skillnad!
Tanka tips och idéer och få ny kraft! En sak är säker - när du går hem från denna föreläsning, så går du glad och "taggad" för nästa arbetsdag!

Publikröster

"Lyft som lärare! Stärkt som ledare! Jag kommer att gå superinspirerad till jobbet imorgon!”

”Otroligt givande! Har nu många utgångspunkter för mitt jobb med barn och ungdomar. Du smittar inspiration och glädje”

”Gav både för det egna livet och för min roll som lärare!”

”Så klokt, så proffsigt, så inspirerande!”

OBS!
BOKA TIDIGT PRIS t.o.m. 23/9 425:- därefter 495:- (alla priser är exkl moms).

Är du nyfiken på  boken Målmedvetet lärarskap?
Igor Ardoris bok Målmedvetet lärarskap hittar du hos  Epago.
Vill du bläddra i boken klicka här.

Inget bokningsbart än!
För bokning besök vår hemsida på www.biljettplatsen.se

SKAPA ETT EGET KONTO
Skapa ett konto på biljettplatsen. Du får en överblick över dina bokningar och kan skriva ut din biljett.

Telefonbokning
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Föredrag i fokus
Entreprenörskap i skolan
Entreprenöriellt lärande handlar om att ta tillvara barns medfödda nyfikenhet, kreativitet och tro på att de kan! Från skolverkets sida, i forskningsrapporter och i skollitteratur kan vi läsa att entreprenörskap skall löpa som en röd tråd genom undervisningen. Men hur gör man då?

Förskolans Läroplan "på Lådan"
Läroplanen på lådan är ett hjälpmedel i arbetet och ett enkelt men strukturerat stöd för dig som pedagog att följa barngruppen/barnets utveckling och utvecklingsområden. Materialet är ett värdefullt stöd och som underlag för dokumentation,uppföljning och föräldrar- och utvecklingssamtal.

Hjärnkoll på kommunikation - Konsten att vara tydlig
Tänk på hur mycket tid och möda som kan sparas - Om det blir rätt från början! Slipa ditt kommunikationsverktyg under tre utvecklande roliga timmar!Kunskapsförmedling, mentorskap, coachning, konflikthantering, föräldrasamtal, utvecklingssamtal – kommunikation är pedagogens viktigaste verktyg.

Kärlek och stålull
Lisbeth Pipping är författaren bakom självbiografin "Kärlek och stålull - att växa upp med en utvecklingsstörd mamma." År 2009 tilldelades Lisbeth Pipping Allmänna Barnhusets stora pris för sitt viktiga arbete för utsatta barn.